Etiketter

Atkins LCHF Zonedieten GI Kålsoppedieten Bantningspiller Xtrawaganza

torsdag 10 februari 2011

Jag mår toppen =)

Haha det känns nästan som att folk tittar snett på en när man säger att man man mår toppen när alla andra gnäller...
Men jag mår ju så bra nu, jag äter LCHF och har inga "abstinensproblem", jag har inget svängande blodsocker, är inte det minsta sötsugen eller sugen överhuvudtaget på att äta hela tiden.
Igår testade jag mina gränser, åt lite grädde och keso med kanel till frukost, mindre än vad jag brukar, till lunch var jag inte hungrig men åt en smoothie iaf eftersom jag skulle jobba långkväll...
I brist på fantasi så tog jag inte med mig något att äta på jobbet utan jobbade till 21. Tror ni jag var DÖÖÖ hungrig när jag kom hem??? Ne inte direkt... började känna mig lite småhungrig när jag gick från jobbet, och när jag kom hem väntade broccoligratäng och bacon på bordet =) Det var gott, men efter så många timmar borde jag varit skakig av hunger...


Läste precis en artikel i Lifes medlemstidning att även Björn Ferry (skidskytte kung för er som inte visste) även äter LCHF kost för han tycker att det ger honom bästa enegin, så kanske det inte är negativt att hårdträna (för ingen tränar väl mer än elitidrottare) även om man äter LCHF...
Detta måste jag givetvis undersöka, och inte genom att läsa på utan genom att själv testa och invänta resultatet... Ingen kan ju säga hur din kropp reagerar förrän du testat eller hur?? Så nu ska jag inte sky gymmet som jag gjort eftersom många säger att man inte ska hårdträna på LCHFkost, utan ny ska min kropp testas, och plågas =)

Björn Ferry har även kommit ut med en LCHFkokbok FERRY FOOD som jag garanterat ska köpa =) 




Bilderna är lånade från bjornferry.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar