Etiketter

Atkins LCHF Zonedieten GI Kålsoppedieten Bantningspiller Xtrawaganza

måndag 7 februari 2011

Efter 1 vecka...

Har nu ätit LCHF i en vecka... Det började lite smått förra helgen, jag tänkte knappt på det själv, lagade LCHF mat till middag och sen fortsatte det...
Mår toppen, har knappt varit hungrig och jag äter ca var 7:e timme och jag hinner inte bli "tok hungrig" mellan målen ändå... Såååå skönt =) Funkar även bra när man jobbar natt eftersom jag inte behöver äta lika ofta så blir inte mattiderna lika ruckade...
Mitt största problem har ju alltid varit ett pendlande blodsocker med illamåennde och yrsel..
Eftersom den här veckan gått så bra, har dock inte hållit reda på något exakt kolhydratmängd, men jag skulle tro att jag legat på ett snitt på 30g/dag...
Tänkte testa följande vecka att äta ÄNNU mer strikt för att testa hur jag mår då...
Tror jag ska ha ett max intag på 15g kolhyderater per dag i en vecka, så får jag se hur jag mår av det...

Risken är ju att det kan bli väldigt ensidig och tråkig kost, men jag måste säga att med LCHF har man stora möjligheter att variera sig när det gäller alla typer av måltider...

En dag till exempel kan se ut så här för mig

Frukost
ALLTID en kopp kaffe med grädde

100 g Keso och 1,5 dl vispad grädde med kanel
eller
Smoothie gjord på 1dl turkisk yogurt, 1 dl grädde en näve hallon och lite bubbelvatten

Lunch
behöver sällan äta lunch efter som jag i regel äter rätt sen frukkost
men om jag äter lunch blir det ofta rester eller äggröra och bacon
eller bara en kopp kaffe med grädde

Middag
Kött med tex Avokadosallad och kryddsmör
LCHF pannkaka (som mina barn älskar)

Till mellanmål tar jag oftast bara kaffe med grädde och kanske en kokostopp (bakat med SUKRIN istället för socker)

och om jag vill ha något kvällsgott så blir det vispad grädde med hallon, riven kokos och flagad mandel
(om jag syndar så brukar jag ta en matsked fruktcoctail till oxå ;) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar