Etiketter

Atkins LCHF Zonedieten GI Kålsoppedieten Bantningspiller Xtrawaganza

lördag 29 januari 2011

Lördagmorron...

Då var det lördag igen, sitter med en kaffe kopp med grädde i =) *mumsigt*
Älskar kaffe med grädde, satt och läste på om LCHF igår och känner mig inspirerad...
Läste oxå på om LCHF och IBS (=Irritable Bowel Syndrome) och det visar sig att många med IBS blivit helt eller nästan symtomfria.
I doktor Dahlqvists blogg hittade jag flera som skrivit om hur mycket bättre dom och deras mage mår av LCHF kost.

Och varför sitter jag då och läser på om IBS??
Jo jag har ju hela mitt liv varit Laktosintollerant, och har under senaste året fått mycket problem med magen...
Har trott att det varit pga att jag äter mjölkproduter trots intolleransen, men har även märkt under dom perioder jag skött mig att magen inte mått bra...
Även omvänd situation har uppstått då jag perioder har slarvat men inte fått någon reaktion i magen...

För ett tag sen tog jag upp det med läkare, och han började kolla upp en rad symptom jag haft i magen, typ kramper, som kommer helt utan anledning...
Han sa att det liknar IBS, men kan inte ställa någon diagnos utan mer "utförlig" undersökning...
Jag tackade vänligt men bestämt Nej till en slang "upp i mumindalen" *haha* och for hem och började Googla istället.. 


Så nu funderar jag på om LCHF-kost är rätt för mig..
Har läst på om LCHF och Hypotyreos (= underfunktion i sköldkörteln) eftersom jag saknar helt sköldkörtel och går på kontroller för att justera min medicindos.
Allt jag finner överallt är till 80% bra reaktioner på LCHF kost och autoimmunasjukdommar






Vill påpeka att länkarna till forumen är endast människors egna upplevelser och spekulationer ang LCHF och autoimmunasjukdomar, det är alltså ingen forskning eller läkares utlåtande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar